Short Trip Brnoban - Brnoi kocsmatúra
2019. január 27. írta: Vándorember

A cseh Szeged

A Brnói kirándulásunk, pontosabban inkább kocsmatúránk 2017-ben volt, ennek összefoglalójával indítom el a blogot. Brno Csehország második legnagyobb városa, durván 400 000 fő lakja. Néhányan már jártunk Prágában, így a cseh sörök közel állnak a szívünkhöz. (Itt jegyezném meg, hogy az itthon árult "cseh sörök" és az ott kapható folyékony kenyereket meg se próbáljuk összehasonlítani.) Több helyről hallottuk, hogy ez a város nem igazán van reflektorfényben, ha kirándulásokról van szó. Ennek hatalmas előnye, hogy nincs turistatömeg úgy, mint Prágában. A sörkultúra persze itt is hibátlan, buliból nincs hiány, és a város is sokkal közelebb van.
Irány Brno, Baby!

Brno egyik főtere

Az utazás

Morvaország fővárosa Budapesttől 330 km-re van, így a kényelmes és gyors utazást választottunk, kocsival mentünk. Fontos megjegyezni, mivel Szlovákián át kell haladni, ezért három autópálya matricára lesz szükségünk! Ezeket érdemes előre megvenni. Mi nem így tettünk, ezért a Szlovákiában legalább 20-30 kilométeren át izgulva haladtunk, mire találtunk benzinkutat.

Közlekedés és szállás

Három éjszakát töltöttünk a városban, mivel beiktattunk egy bulit is, így kellett egy napot regenerálódni. De ezt leszámítva két éjszaka elég Brnóra. A szállásra való eljutás nem okozott gondot, könnyű a városban autóval közlekedni. A városközpontba be lehet hajtani, viszont tilos parkolni, így a körúton álltunk meg. A belvárosi rész egy jól körül határolt terület, így gyalogosan tökéletesen bejárható, nem lesz szükség tömegközlekedésre. Szállásunk a belvárosban, közvetlen a főtér melletti utcában az Apartmánový Dům Centrumban volt. Kedves kis szállás, nem túl nagy, éppen elfértünk benne négyen, szép, dizájnos volt, nem egy lepukkant hostel. A legtöbb szálláshely a belvárosban egyébként jó áron van, és a minőséggel sincs gond.

Mit is tud Brno?

Brno nekem azt a benyomást keltette, hogy olyan, mint egy cseh Szeged. Prágától eltérően, sokkal erősebb közösségi hangulatot áraszt, a város fiatalosabb, és benne van az az erőteljes pezsgés, amit (szerencsére) nem a Prágára jellemző turista nyomor, hanem a nyüzsgő helyi közélet okoz. A központ telis-tele van jobbnál jobb tradicionális és modern éttermekkel és kocsmákkal, találni itt régi lepukkant kiskocsmákat, kulturált sörözőket, trandicionális sörfőzdéket, újhullámos romkocsmákat, exkluzívabb klubokat, kiváló kávézókat, egyszóval mindenki megtalálja a számára ideális vendéglátó helyet.

Pod Radničním kolem

Az első nap

Az első gyors feltérképezés után a Pod Radničním kolem nevű helyen vacsoráztunk, egy szűk kis sikátorból jutottunk le ebbe a kellemes, hangulatos pince étterembe. Itt finom tradicionális cseh kajákkal fejeztük be a napot, és megkezdtük a három napos sörkóstolót. Innen a SKOG nevű indusztriális kávézóba mentünk egy kávé-sör menüre, majd az estét a Caribic Cluban fejeztük be. Itt a magyar diszkóknak megfelelő alacsony minőségű, túlárazott piákkal vártak minket, de sem a hangulatra, sem a cseh lányokra nem volt panasz. Még egy balhénak tűnő dolgot is sikerült egy rögtönzött táncpárbajjal lerendezni, amiből továbbra is azt szűrtük le, a csehek jóarcok. (A párbajt természetesen a mi versenyzőnk nyerte.)

Skog Urban Hub

Az első napunk igen hosszúra sikeredett, így a második nap elég későn indult, de erről bővebben a következő részben lesz szó.

Folyt. köv.

További képekért keresd a blog instagram oldalát!
Ha nem akarsz lemaradni a legfrissebb cikkekről, kövess Facebookon!

Brnóba utazol? Foglalj szállást a térképről! A foglalásról általánosságban: itt olvashatsz.

Booking.com

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.